Přejít na obsah
Menu
Úvod
Služby
O nás
Novinky
Kontakt
Online advokát
Manuál spotřebitele – odstoupení od smlouvy
Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Slovníček pojmů
Podnikatel
- podnikatelem se rozumí prodávající nebo poskytovatel služby
Distanční smlouva
– smlouva sjednaná výhradně komunikačními prostředky na dálku, při jejímž uzavření nejsou smluvní strany současně fyzicky přítomny (typicky smlouvy uzavřené přes internet nebo telefon).
Zboží upravené dle přání spotřebitele (nelze odstoupit)
– zboží vyrobené či upravené dle specifického zadání spotřebitele (kupujícího), které tak není fakticky možné prodat jinému zákazníkovi.
Zboží upravené dle přání spotřebitele (lze odstoupit)
– zboží upravené dle parametrů nabízených podnikatelem (prodávajícím) jako je např. barva, typ látky nebo rozměry, ze kterých si spotřebitel (kupující) před uzavřením smlouvy může vybrat.
Jaký problém v souvislosti s distanční smlouvou řešíte?
*
Chci od smlouvy odstoupit.
Odstoupil/a jsem od smlouvy a podnikatel mi nechce vrátit peníze.
Podnikatel odmítl přijmout vracené zboží.
Přišla mi výzva k úhradě objednaného zboží nebo služby.
Podnikatel po mně chce manipulační poplatky za vrácení zboží.
Podnikatel odmítá vrátit náklady na dopravu při vrácení zboží.
Při vracení zboží podnikateli došlo k jeho poškožení.
Zvolte jednu z výše uvedených možností.
Další
Poučil Vás podnikatel před uzavřením smlouvy o Vašem právu odstoupit?
*
Vyberte jednu z možností
Ano
Ne
Jedná se o Vaše právo od distanční smlouvy odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření nebo dodání zboží v souladu s § 1829 občanského zákoníku.
Co mám dělat?
Od smlouvy můžete odstoupit nejdéle do 14 dnů od jejího uzavření a v případě kupní smlouvy do 14 dnů od obdržení objednaného zboží. Zašlete tedy podnikateli písemné odstoupení od smlouvy.
Existují však výjimky:
1. Od smlouvy nelze odstoupit v případě, kdy zboží bylo vyrobeno/upraveno na zakázku (viz. slovníček pojmů).
2. S Vaším souhlasem bylo započato s poskytováním služby ještě před skončením lhůty 14 dnů.
3. Jedná se o audio nahrávku nebo software, u kterého jste porušili originální obal.
4. Jedná se o zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
5. Jedná se o zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6. Jedná se o noviny, periodika nebo časopisy.
7. Existují i méně časté výjimky (viz.
§ 1837 občanského zákoníku
).
Co mám dělat?
Od smlouvy můžete odstoupit nejdéle do jednoho roku a 14 dnů (365 + 14 dnů) od obdržení objednaného zboží. Pokud Vás však podnikatel bude v mezidobí o Vašem právu odstoupit informovat, začne Vám od této chvíle běžet lhůta 14 dní k odstoupení od smlouvy.
Existují zde však výjimky:
1. Od smlouvy nelze odstoupit v případě, kdy zboží bylo vyrobeno/upraveno na zakázku (viz. slovníček pojmů).
2. S Vaším souhlasem bylo započato s poskytováním služby ještě před skončením lhůty 14 dnů.
3. Jedná se o audio nahrávku nebo software, u kterého jste porušili originální obal.
4. Jedná se o zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
5. Jedná se o zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6. Jedná se o noviny, periodika nebo časopisy.
7. Existují i méně časté výjimky (viz.
§ 1837 občanského zákoníku
).
Co mám dělat?
V případně řádného odstoupení od smlouvy je podnikatel povinen Vám vrátit peníze nejpozději do 14 dnů ode dne Vašeho odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od kupní smlouvy je však nutné podnikateli nejdříve vrátit zboží, nebo prokázat, že zboží bylo řádně odesláno (např. potvrzením od přepravce).
Pokud podnikatel porušil svou výše uvedenou povinnost, můžete se obrátit na
nás
.
Z jakého důvodu odmítá podnikatel přijmout vracené zboží?
*
Vyberte jednu z možností
Zboží bylo dodáno bez původního obalu (krabice).
Zboží bylo upraveno na zakázku.
Zboží bylo použité.
Co mám dělat?
Podnikatel není oprávněn odmítnout vrácené zboží pouze z toho důvodu, že nebylo zasláno v originálním obalu (krabici).
Výjimkou jsou však audio nosiče a software (např. CD nebo DVD), kdy podnikatel může vrácení takového zboží odmítnout, pokud jste porušili jeho originální obal.
Jakým způsobem bylo zboží upraveno?
*
Vyberte jednu z možností
Jednalo se pouze o jednoduché úpravy na základě možností nabídnutých podnikatelem.
Zboží bylo upraveno dle mého výslovného přání (např. monogram nebo zkrácení rukávů).
Co mám dělat?
V tomto případě nemá podnikatel právo vrácené zboží odmítnout, protože je stále možné ho bez dalšího prodat jiné osobě.
Poznámka:
Drobnými úpravami není zhotovení nebo úprava zboží na základě Vašich specifických pokynů nebo na základě Vámi dodaných podkladů.
Co mám dělat?
V tomto případě má podnikatel právo vrácení zboží odmítnout, protože ho již není možné bez dalšího prodat jiné osobě.
Poznámka:
Pokud bylo zboží zhotoveno nebo upraveno na základě Vašich specifických pokynů nebo na základě Vámi dodaných podkladů, nejedná se již o drobné úpravy.
Jako moc jste zboží používali?
*
Vyberte jednu z možností
Zboží jsem používal/a jen krátce v souladu s jeho účelem.
Zboží jsem používal/a a poškodilo se (došlo k jeho opotřebení).
Co mám dělat?
V tomto případě není podnikatel oprávněn odmítnout vrácené zboží, protože se zbožím
nebylo
zacházeno v rozporu s jeho povahou a vlastnostmi.
Výjimkou jsou však případy, kdy zboží nelze vrátit z hygienických nebo zdravotních důvodů (např. nelze vrátit nošené spodní prádlo nebo plavky).
Co mám dělat?
V tomto případě je podnikatel oprávněn odmítnout vrácené zboží.
Uzavřeli jste smlouvu na základě které po Vás požadují peníze?
*
Vyberte jednu z možností
Ano
Ne
Nejsem si jistý/á
Co mám dělat?
Smlouva nevznikla a Vy tedy nemusíte nic platit. Pokud bude podnikatel tvrdit opak, požadujte předložení audio nahrávky Vašeho údajného souhlasu s uzavřením smlouvy.
Bylo Vám již doručeno objednané zboží nebo poskytnuta služba?
*
Vyberte jednu z možností
Ano
Ne
Co mám dělat?
Od smlouvy můžete odstoupit nejdéle do 14 dnů od obdržení objednaného zboží nebo služby. Zašlete tedy podnikateli písemnou výpověď smlouvy.
Existují zde však výjimky:
1. Od smlouvy nelze odstoupit v případě, kdy zboží bylo vyrobeno/upraveno na zakázku (viz. slovníček pojmů).
2. S Vaším souhlasem bylo započato s poskytováním služby ještě před skončením lhůty 14 dnů.
3. Jedná se o audio nahrávku nebo software, u kterého jste porušili originální obal.
4. Jedná se o zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
5. Jedná se o zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6. Jedná se o noviny, periodika nebo časopisy.
7. Existují i méně časté výjimky (viz.
§ 1837 občanského zákoníku
).
Byl/a jste podnikatelem řádně informován/a o svých právech (zejména právu odstoupit)?
*
Vyberte jednu z možností
Ano
Ne
V případě uzavírání smlouvy přes telefon lze v této souvilosti požadovat např. předložení hlasového záznamu hovoru.
Uběhlo od doručení zboží nebo poskytnutí objednané služby více než 14 dnů?
*
Vyberte jednu z možností
Ano
Ne
Co mám dělat?
Od smlouvy již bohužel nelze odstoupit a pokud specifická ustanovení uzavřené smlouvy nebo obchodní podmínky daného podnikatele neříkají něco jiného, jste povinni požadavanou částku uhradit.
Co mám dělat?
Od smlouvy můžete odstoupit nejdéle do jednoho roku (365 + 14 dnů) od obdržení objednaného zboží nebo služby. Pokud Vás však podnikatel bude v mezidobí o Vašem právu odstoupit informovat, začne Vám od této chvíle běžet lhůta 14 dní k odstoupení od smlouvy.
Existují zde však výjimky:
1. Od smlouvy nelze odstoupit v případě, kdy zboží bylo vyrobeno/upraveno na zakázku (viz. slovníček pojmů).
2. S Vaším souhlasem bylo započato s poskytováním služby ještě před skončením lhůty 14 dnů.
3. Jedná se o audio nahrávku nebo software, u kterého jste porušili originální obal.
4. Jedná se o zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
5. Jedná se o zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6. Jedná se o noviny, periodika nebo časopisy.
7. Existují i méně časté výjimky (viz.
§ 1837 občanského zákoníku
).
Co mám dělat?
Od smlouvy můžete odstoupit nejdéle do 14 dnů od obdržení objednaného zboží nebo služby. Zašlete tedy podnikateli písemnou výpověď smlouvy.
Existují zde však výjimky:
1. Od smlouvy nelze odstoupit v případě, kdy zboží bylo vyrobeno/upraveno na zakázku (viz. slovníček pojmů).
2. S Vaším souhlasem bylo započato s poskytováním služby ještě před skončením lhůty 14 dnů.
3. Jedná se o audio nahrávku nebo software, u kterého jste porušili originální obal.
4. Jedná se o zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
5. Jedná se o zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6. Jedná se o noviny, periodika nebo časopisy.
7. Existují i méně časté výjimky (viz.
§ 1837 občanského zákoníku
).
Co mám dělat?
Podnikatel není oprávněn účtovat Vám jakékoli manipulační (administrativní) náklady spojené s vrácením zbožím (může se např. jednat o opětovné zabalení zboží a jeho kontrolu).
Takové poplatky tedy neplaťte.
Pokud podnikatel bude na úhradě poplatků trvat, můžete se obrátit na
nás
.
Proč podnikatel odmítá Váš nárok?
*
Vyberte jednu z možností
Před uzavřením smlouvy mi bylo sděleno, že náklady spojené s vrácením zbožím ponesu já.
Protože zboží bylo doručeno bezplatně nebo jsem ho vyzvedl/a osobně na prodejně.
Nebyl vybrán nejlevnější způsob dopravy.
Byla vrácena jen část zboží (částečné odstoupení)
Co mám dělat?
Pokud Vás takto podnikatel skutečně před uzavřením smlouvy informoval (např. v obchodních podmínkách), nemáte bohužel nárok na náklady spojené s vrácením zboží.
Co mám dělat?
Není vůbec důležité, zda jste si zboží vyzvedli osobně, nebo Vám bylo zasláno bezplatně. Podnikatel je povinen vrátit Vám náklady na vrácení zboží. Tato povinnost se však týká pouze nákladů ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání, které podnikatel nabízí.
Zvolte tedy nejlevnější způsob dopravy, který podnikatel nabízí. Případně zvolte obyčejné doručení prostřednictvím České pošty.
Pokud podnikatel porušil své povinnosti, můžete se obrátit na
nás
.
Co mám dělat?
Je nutné zvolit nejlevnější způsob dopravy, který podnikatel nabízí. Případně zvolte obyčejné doručení prostřednictvím České pošty.
Pokud jste zvolili jiný způsob dopravy, není podnikatel povinen vracet částku, o kterou je Vámi zvolený způsob dopravy dražší (stále však máte nárok na částku v hodnotě nejlevnějšího způsobu dopravy).
Pokud podnikatel porušil své povinnosti, můžete se obrátit na
nás
.
Co mám dělat?
V případě částečného odstoupení od smlouvy (zakoupili jste více kusů zboží, ale vrátili jste jen některé) je podnikatel v zásadě oprávněn vrátit Vám jen poměrnou část nákladů na dodání zboží.
Podnikatel však musí jednoznačně určit, že náklady na dodání objednaného zboží by byly nižší, pokud byste si objednal/a jen to zboží, které jste si nakonec ponechal/a. V praxi je to však pro podnikatele velmi složité a většinou je tak povinen vrátit Vám plnou částku dopravného (pokud jste zvolil/a nejlevnější způsob dopravy, který podnikatel nabízí).
Pokud podnikatel porušil své povinnosti, můžete se obrátit na
nás
.
Jak jste zboží před vrácením podnikateli zabalili?
*
Vyberte jednu z možností
Zboží bylo pečlivě zabaleno a v pořádku předáno vhodnému přepravci.
Zboží nebylo zabaleno pečlivě a je možné, že se tak mohlo snadno poškodit.
Co mám dělat?
Pokud bylo zboží řádně zabaleno a v pořádku předáno přepravci, odpovídá za poškození zboží podnikatel, protože k němu došlo při přepravě.
Pokud podnikatel porušil své povinnosti, můžete se obrátit na
nás
.
Co mám dělat?
Pokud došlo k poškození zboží vinou nesprávného zabalení (nebo zvolení nevhodného způsobu přepravy), za škodu bohužel odpovídáte.
Předchozí
Další
K manuálu se můžete kdykoli vrátit zadáním této adresy do Vašeho internetového prohlížeče:
https://test.wish-platform.com:1004/manual-0329
.
V případě, že potřebujete naši pomoc, můžete využít naši on-line službu Právní konzultace
zde
.
Můžete rovněž využít naší
Právní poradny ZDARMA
.
Message
Dokončit
Tato stránka používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam soubory cookie. Jejím používáním s tímto vyjadřujete souhlas.
Rozumím